Бессилие институтов: кто помогает бороться с коррупцией на местах

23bc34743835c8ae883b34c36dc6acac

Мaйжe щoдня ми бaчимo кaртинку вeликoї кoрупції нa eкрaнax нaшиx гaджeтів. Як прaвилo, більшість рoзслідувaльниx прoгрaм гoвoрять прo рoзкрaдaння мільярдів тa злoвживaння пoлітичнoю влaдoю, нeзaкoнні будівництвa в цeнтрі Києвa чи в прирoдooxoрoнниx зoнax. Aлe прo тe, як мexaнізм бoрoтьби з кoрупцією прaцює в рeгіoнax силaми грoмaдськиx aктивістів, всeукрaїнські мeдіa гoвoрять мaлo, xoч цe нe мeнш вaжливий параграф нa шляxу дo більш прaвoвoї держави. 

Розслідування в регіонах дуже очень відрізняється від гучних журналістських програм з телевізора. Вслед за тем не копаються у спальній білизні підозрюваних, і навіть неважный (=маловажный) роблять відео з висоти польоту власності місцевих політиків. У більшості випадків активісти не мудрствуя лукаво аналізують за ідеєю прозорі закупівлі, які в реальності «масса українських любителів відмивання грошей» перетворює нате темні.

З останнього с целью себе виділив три доволі успішних кейси боротьби з корупцією з регіонів: Львів, Кропивницький та Рівне. Ці міста вже тривалий миг  демонструють, що громадський ревизовка може працювати, і більше того може працювати ще й якісно: зупиняти схеми та повертати гроші в смета, а не просто спричиняти галас. 

У Львові контролем та розслідуваннями боевито займається громадська організація «Правительство громадського моніторингу та досліджень». Одним із останніх кейсів Центру було розслідування  закупівель 25-ти комунальних підприємств, власником яких є Львівська міська радость. Активісти проаналізували всі закупівлі та виявили, що 60% закупівель проігнорували ProZorro.

Перевірені комунальні підприємства отримали 290,6 млн грн шляхом укладання прямих договорів, тоді як лише 193,5 млн грн було отримано чрез торги.

Також вони відслідкували тетуся, що за останні чотири роки топ-5 покупців безграмотный змінювалася. Не исповедь мати неабиякий розум, аби зрозуміти, що прозорі закупівлі у щось вляпалися і стали неважный (=маловажный) такими вже й прозорими. 

У Кропивницькому головним борцем з корупцією стало быть об\’єднання громадських організацій міста «Радость Експертів». І, на відміну від Львова, активістам шелковичное) дерево не було що аналізувати, ибо системи закупівель спустя інтернет-аукціони у місті общедоступно не було.

Кропивницький маловыгодный є винятком з решти міст, доволі то и дело місцева влада у різних регіонах малограмотный хотіла переходити в ProZorro. Щебпак, інтернет-закупівлі змушують їх змінювати порядок гри і створюють шалений ризик втратити можливість купувати у крестная чи брата. 

Где-то от, активісти з Кропивницького всё-таки ж змусили перейти місто получи більш прозору систему закупівель. Також «Ада Експертів» приєднала своє місто поперед порталу «Відкритий смета» — ресурс, котрий висвітлює основні пункти місцевого бюджету у простій візуалізований формі. Таким чином, кожен зацікавлений громадянин зможе подивитися, нате що витрачаються гроші в місті. 

У попередніх двох містах активісти реагували в проблеми, які вже з’явилися, тоді як у Рівному об\’єднання громадських активістів «Радка реформ Рівного» вирішили присікти можливе зародження схем у зародку та припинити безцільне використання коштів, аби було. Вони впровадили у місті практику публічних консультацій. Завдяки чому при затвердженні бюджету громадський директриса не просто слухає і подумки бурчить, а й може вносити реальні зміни та пропозиції.

Си на перших публічних консультаціях громадяни підняли проблеми безпритульних собак, а також зініціювали озеленення міста. Раніше ж, значну частину коштів виділяли сверху однорічні квітники. Погодьтесь, це приставки не- зовсім раціонально, маючи можливість ті ж гроші витрачати нате догляд за багаторічною зеленню.

Скажем, епатажу в цих розслідуваннях мінімум, проте результати від цього безвыгодный стають менш цінними.

Історії, які я розказав, показують, що антикорупційний рух в регіонах є майже громадським явищем. Активісти успішно визволяють своє місто з полону скажем званих «бруківщиків»: мерів та адміністрацій, які використовують гроші, що дала їм податкова децентралізація, в нову бруківку, дороги, лавочки, мойры та ремонти під\’їздів. І неизвестно зачем вони створюють собі шалену підтримку у населення, ибо раніше і такого безграмотный було.

Тим кое-когда, багато хто з мерів обласних центрів мають свої підприємства з виготовлення бруківки чи вивозу та сортування сміття. Багато корупції знаходять громадські активісти в ремонтах шкіл, будівництві дитячих та спортивних майданчиків.

Ще більш ласим шматком про них стають виділення землі, дозволи нате будівництво та реконструкцію, здача майна в оренду. В среднем вимиватися можуть мільйони.

Хто може це совершенно зупинити? В ідеальному світі боротися з корупцію має працюючий інститут поліції, прокуратури та суддів. С налету цього всього немає. Проте є небайдужі штат(ы), бізнеси, які помічають та викривають корупцію. Їх багато і стає ще більше. Вони здатні стати замовником створення нової політичної еліти в регіонах. І якщо ця еліта прийде вплоть до влади, то вона по правилам зможе допомогти реформувати інститут і справді знизити рівень корупції на місцях.

Весь материалы автора
Иначе) будет то Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.

Комментарии и уведомления в настоящее время закрыты..

Комментарии закрыты.